• logo
  • osnovna stranica
  • Okružno javno tužiteljstvo u Istočnom Sarajevu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Potvrđena optužnica protiv M.N. zbog krivičnog djela Ugrožavanje javnog saobraćaja

    03.07.2025.

    Okružno javno tužilaštvo u Istočnom Sarajevu, Područna kancelarija u Višegradu, nakon provedene istrage, dana 19.06.2025. godine, podiglo je optužnicu protiv M.N. zbog krivičnog djela Ugrožavanje javnog saobraćaja iz člana 402. stav 5. u vezi sa stavom 3. Krivičnog zakonika Republike Srpske, a koja je od strane Osnovnog suda u Višegradu potvrđena 23.06.2025. godine.

    Optužnicom se M.N. stavlja na teret da je dana 20.06.2024. godine oko 06.45 časova, upravljajući putničkim motornim vozilom marke „Opel“, tip „Astra“, sive boje, registarskih oznaka …., krećući se ulicom Svetog Save, iz pravca naselja Bikavac, prema ulici Cara Lazara, opština Višegrad,  za kretanje vozila nije koristio isključivo put, odnosno kolovoz ili saobraćajnu traku, odnosno stazu namijenjenu za saobraćaj one vrste vozila kojoj pripada, protivno odredbama člana 39. stav 1. i stav 2. ZOOBSNP-a u BiH vozilo u zoni nezgode nije držao uz sebi desnu ivicu kolovoza, te suprotno odredbama člana 43. stav 1. ZOOBSNP-a u BiH brzinu kretanja vozila nije prilagodio karakteristikama i stanju puta, vidljivosti, atmosferskim prilikama i saobraćajnim znakovima, iako je bio svjestan da usled takve vožnje može ugroziti javni saobraćaj i dovesti u opasnost život ljudi, ali je olako držao da do toga neće doći, pa je u toku dana dok je kolovoz bio suv, a vidljivost dobra, dnevna, krećući se ulicom Svetog Save u Višegradu, niz nagib od 130, gdje je ukupna širina kolovoza 5,0 m, a kolovoz podijeljen punom središnjom uzdužnom razdjelnom linijom na dvije saobraćajne trake za obostrano kretanje vozila i pješaka, maksimalna dozvoljena brzina kretanja vozila svaka ona do 40 km/h, dok je granična bezbjedna brzina kretanja vozilom u konkretnoj saobraćajnoj situaciji bila svaka brzina do 29,4 km/h, krećući se brzinom od 50 km/h, u sebi blagoj desnoj krivini desnim točkovima vozila sišao sa kolovoza i desnom bočnom stranom vozila ostvario kontakt sa betonskom podzidom, strugajući desnom bočnom stranom vozila od betonsku podzidu u dužini od 3,8 m, nakon čega je prednjim desnim točkom udario u betonsku izbočinu između podzide i stepenica ispred kuće N.J., usled čega je došlo do odbačaja vozila ulijevo, te je vozilom prešao preko pune uzdužne razdjelne linije u sebi lijevu saobraćajnu traku, namijenjenu za kretanje vozila iz njemu suprotnog pravca, pa je u toj saobraćajnoj traci, na krajnjoj lijevoj ivici kolovoza, gledano iz pravca njegovog prethodnog kretanja, prednjim, više lijevim, dijelom vozila udario pješaka K.Ž., stalno nastanjena u Višegradu, naselje Bikavac broj …, koja se u tom momentu kretala u istom pravcu, sebi krajnje lijevom ivicom kolovoza, te je u daljem destabilizovanom kretanju na prednji dio vozila nabacio pješaka K.Ž. i tako nastavio kretanje vozilom van kolovoza do udara vozilom u staru napuštenu kuću, nakon čega se vozilo u krajnjem zaustavnom položaju našlo potpuno van kolovoza, okrenuto prednjim dijelom u pravcu ulice Cara Lazara, a zadnjim u pravcu ulice Svetog Save, prednjim desnim dijelom vozilo udaljeno 6,3 m od krajnje lijeve ivice kolovoza, gledano iz pravca njegovog prethodnog kretanja, a zadnjim desnim dijelom 5,4 m, kojom prilikom je pješak K.Ž. zadobila povrede u vidu rascjepa unutrašnjih organa, preloma kostiju u vidu rastava između V i VI vratnog pršljena, potpuni prelom tijela VII vratnog pršljena, višestruki prelom krila desne karlične kosti (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), potpuno iščašenje krsne kosti, potpuni poprečni prelomi od II do VIII lijevo u unutrašnjoj lopatičnoj liniji i potpuni poprečni prelomi od II do IX rebra lijevo i u srednjoj ključnjačnoj liniji, višestruki potpuni poprečni prelomi od II do VIII rebra u više prelomnih linija, (porebrica na mestu preloma rebara je krvlju podlivena tamnocrvene boje i na brojnim mjestima do veličine jagodice prsta raskidana, nepravilnih, krpastih, krvlju podlivenih ivica), potpuni poprečni prelom lijeve butne kosti u nivou srednje trećine na oko 64 cm iznad ravni tabana (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), potpuni poprečni prelomi obje kosti potkoljenice lijeve noge na oko 18 cm iznad ravni tabana (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), potpuni poprečni prelomi obje kosti potkoljenice desne noge na oko 20 cm iznad ravni tabana (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), pa je K.Ž. uslijed akutnog poremećaja disanja oko 11.00 časova u Univerzitetskoj bolnici Foča preminula.

    Napomena:

    “Molimo Vas da pri preuzimanju ili prenošenju informacija koje objavljuje Okružno javno tužilaštvo u Istočnom Sarajevu o predmetima u kojima su osobe osumnjičene ili optužene za krivična djela, imate u vidu presumpciju nevinosti prema kojoj se svako smatra nevinim za krivično djelo dok se pravosnažnom presudom ne utvrdi njegova krivica.”  

    Prikazana vijest je na:
    15 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Potvrđena optužnica protiv M.N. zbog krivičnog djela Ugrožavanje javnog saobraćaja

    03.07.2025.

    Okružno javno tužilaštvo u Istočnom Sarajevu, Područna kancelarija u Višegradu, nakon provedene istrage, dana 19.06.2025. godine, podiglo je optužnicu protiv M.N. zbog krivičnog djela Ugrožavanje javnog saobraćaja iz člana 402. stav 5. u vezi sa stavom 3. Krivičnog zakonika Republike Srpske, a koja je od strane Osnovnog suda u Višegradu potvrđena 23.06.2025. godine.

    Optužnicom se M.N. stavlja na teret da je dana 20.06.2024. godine oko 06.45 časova, upravljajući putničkim motornim vozilom marke „Opel“, tip „Astra“, sive boje, registarskih oznaka …., krećući se ulicom Svetog Save, iz pravca naselja Bikavac, prema ulici Cara Lazara, opština Višegrad,  za kretanje vozila nije koristio isključivo put, odnosno kolovoz ili saobraćajnu traku, odnosno stazu namijenjenu za saobraćaj one vrste vozila kojoj pripada, protivno odredbama člana 39. stav 1. i stav 2. ZOOBSNP-a u BiH vozilo u zoni nezgode nije držao uz sebi desnu ivicu kolovoza, te suprotno odredbama člana 43. stav 1. ZOOBSNP-a u BiH brzinu kretanja vozila nije prilagodio karakteristikama i stanju puta, vidljivosti, atmosferskim prilikama i saobraćajnim znakovima, iako je bio svjestan da usled takve vožnje može ugroziti javni saobraćaj i dovesti u opasnost život ljudi, ali je olako držao da do toga neće doći, pa je u toku dana dok je kolovoz bio suv, a vidljivost dobra, dnevna, krećući se ulicom Svetog Save u Višegradu, niz nagib od 130, gdje je ukupna širina kolovoza 5,0 m, a kolovoz podijeljen punom središnjom uzdužnom razdjelnom linijom na dvije saobraćajne trake za obostrano kretanje vozila i pješaka, maksimalna dozvoljena brzina kretanja vozila svaka ona do 40 km/h, dok je granična bezbjedna brzina kretanja vozilom u konkretnoj saobraćajnoj situaciji bila svaka brzina do 29,4 km/h, krećući se brzinom od 50 km/h, u sebi blagoj desnoj krivini desnim točkovima vozila sišao sa kolovoza i desnom bočnom stranom vozila ostvario kontakt sa betonskom podzidom, strugajući desnom bočnom stranom vozila od betonsku podzidu u dužini od 3,8 m, nakon čega je prednjim desnim točkom udario u betonsku izbočinu između podzide i stepenica ispred kuće N.J., usled čega je došlo do odbačaja vozila ulijevo, te je vozilom prešao preko pune uzdužne razdjelne linije u sebi lijevu saobraćajnu traku, namijenjenu za kretanje vozila iz njemu suprotnog pravca, pa je u toj saobraćajnoj traci, na krajnjoj lijevoj ivici kolovoza, gledano iz pravca njegovog prethodnog kretanja, prednjim, više lijevim, dijelom vozila udario pješaka K.Ž., stalno nastanjena u Višegradu, naselje Bikavac broj …, koja se u tom momentu kretala u istom pravcu, sebi krajnje lijevom ivicom kolovoza, te je u daljem destabilizovanom kretanju na prednji dio vozila nabacio pješaka K.Ž. i tako nastavio kretanje vozilom van kolovoza do udara vozilom u staru napuštenu kuću, nakon čega se vozilo u krajnjem zaustavnom položaju našlo potpuno van kolovoza, okrenuto prednjim dijelom u pravcu ulice Cara Lazara, a zadnjim u pravcu ulice Svetog Save, prednjim desnim dijelom vozilo udaljeno 6,3 m od krajnje lijeve ivice kolovoza, gledano iz pravca njegovog prethodnog kretanja, a zadnjim desnim dijelom 5,4 m, kojom prilikom je pješak K.Ž. zadobila povrede u vidu rascjepa unutrašnjih organa, preloma kostiju u vidu rastava između V i VI vratnog pršljena, potpuni prelom tijela VII vratnog pršljena, višestruki prelom krila desne karlične kosti (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), potpuno iščašenje krsne kosti, potpuni poprečni prelomi od II do VIII lijevo u unutrašnjoj lopatičnoj liniji i potpuni poprečni prelomi od II do IX rebra lijevo i u srednjoj ključnjačnoj liniji, višestruki potpuni poprečni prelomi od II do VIII rebra u više prelomnih linija, (porebrica na mestu preloma rebara je krvlju podlivena tamnocrvene boje i na brojnim mjestima do veličine jagodice prsta raskidana, nepravilnih, krpastih, krvlju podlivenih ivica), potpuni poprečni prelom lijeve butne kosti u nivou srednje trećine na oko 64 cm iznad ravni tabana (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), potpuni poprečni prelomi obje kosti potkoljenice lijeve noge na oko 18 cm iznad ravni tabana (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), potpuni poprečni prelomi obje kosti potkoljenice desne noge na oko 20 cm iznad ravni tabana (okolno tkivo prožeto i podliveno krvlju tamnocrvene boje), pa je K.Ž. uslijed akutnog poremećaja disanja oko 11.00 časova u Univerzitetskoj bolnici Foča preminula.

    Napomena:

    “Molimo Vas da pri preuzimanju ili prenošenju informacija koje objavljuje Okružno javno tužilaštvo u Istočnom Sarajevu o predmetima u kojima su osobe osumnjičene ili optužene za krivična djela, imate u vidu presumpciju nevinosti prema kojoj se svako smatra nevinim za krivično djelo dok se pravosnažnom presudom ne utvrdi njegova krivica.”